Michał |
Wysłany: Pon 11:53, 28 Lis 2005 Temat postu: Smoki |
|
Smok to w średniowiecznych legendach, zła skrzydlata bestia, umiejąca latać, przybliżę tu świętego Jerzego który słynął z zabijania właśnie tych stworów .Smoki nie wszędzie uchodzą za istoty złe i diaboliczne np. w Chinach, krąży wiele legend według których owe istoty, pomagały ludziom. Smokiem możemy pochwalić się i my, mówię tu o naszym Wawelskim.
Dam tutaj definicje z Instrukcji GII:
Smok: Olbrzymi, inteligentny i przebiegły jaszczur, zwykle zdolny do latania. Potężna istota magiczna. Większość mieszkańców świata Gothic woli obchodzić smoki szerokim łukiem. Wyjątkiem od tej reguły są świetnie wyszkoleni Łowcy Smoków, najmężniejsi z Paladynów i najpotężniejsi z Magów.
Komentarz:
Komentarz praktycznie zbędny, ale ma na celu zlikwidowanie pewnych ekm...niedogodności, a więc co prawda to prawda, niewielu znajdziemy obywateli którzy dadzą się namówić na obiad u smoka(Zgadnijcie kto zabłyśnie jako danie główne ; ]), ale zaraz... przecież, gdy mówimy o smokach ludzie nam nie wierza, mówią ,że to bajka... I w tym sęk , kieruje te słowa do młodych graczy...nie myślcie sobie, że tak od razu staniecie przed Smokiem, czeka was wiele innych zadań, mających za zadanie udowodnienie prawdy o nich...No najważniejsze, nie trzeba robić z postaci czołgu, tu chodzi też o przyjemność grania, a ta bez porażek i prób, jest niemożliwa. Smoki tak naprawdę nie są trudnym przeciwnikiem, tu raczej chodzi, o sposób ich pokonania.
Pandrodor
Stare dobre przysłowie mówi - Nie lekceważ wroga. ,ale w tym przypadku możemy zrobić wyjątek, ponieważ ów smok nie jest wcale wymagającym przeciwnikiem, ale o tym za chwile. Po przybyciu do Górniczej Doliny, dowiemy się, że to tu smoki założyły swoje siedziby, między innymi Pandrodor który swoje leże, umiejscowił na bagnie ,powstało ono po jego przybyciu. Wspomniałem o tym ,że ów smok nie jest taki trudny do zabicia, a to dlatego ,że przy jego zgładzeniu pomogą nam (za darmo) Łowcy Smoków Cipher i Rod . Przyboczną gwardią Pandrodora są nieodłączni (dla smoków) Jaszczuroludzie oraz Węże Błotne które występują tylko tam.
Pedrakhan
Ten smok na swoje leże wybrał Starą Górską Fortecę gdzie ongi znajdował się Kamień Ogniskujący, który zdobyliśmy z pomocą Lestera. Znalezienie jego kryjówki może stanowić pewne wyzwanie, więc radzę skorzystać z pomocy Gorna, który zaprowadzi nas tam. Smok ma wokół siebie (zresztą jak każdy) Jaszczuroludzi, po drodze spotkamy też Kamienne Golemy i Harpie, radzę uważać na te drugie, ponieważ lubią wyłaniać się z nikąd akurat za plecami naszego bohatera. Sam Pedrakhan może stanowić pewien problem, jest odporniejszy na ciosy, a sam zadaje ich nie mało, grunt w tym by nie pozwolić mu oderwać się od ziemi.
Feomathar
Na swoje legowisko wybrał Wulkan, tu mamy kolejny problem, ponieważ Smok jest trudnodostępny, droga do niego nie jest usłana różami, trzeba przygotować się na grupy Jaszczuroludzi oraz Ogniste Golemy, nie tak liczne, lecz nadal nie bezpieczne. Po dotarciu do jego miejsca pobytu ten zastawi nam wyjście i zacznie się rozmowa, w której Smok wspomni o swoim Skarbie i zapewni nas, że na pewno go nie znajdziemy (Nie radzę się zniechęcać, ponieważ, wystarczy tylko się trochę porozglądać.)
Finkregh
Jego kryjówka znajduje się na terenie zajmowanym kiedyś przez Nowy Obóz, po jego przybyciu obszary te skuły się lodem, a grotę pokrył śnieg. Przed wejściem na terytorium smoka spotkamy Sylvia i Bullka , dwóch osiłków z Majątku Ziemskiego Onara, Sylvio składa nam kuszącą propozycję, a mianowicie za zabicie Smoka oraz jego ochrony, da nam 1000 sztuk złota, oczywiście jak można był się spodziewać obietnica okaże się kłamstwem, a obaj będą chcieli nas zabić, ale teraz coś o smoku. Jego ochrona to jak przy wszystkich Smokach Jaszczuroludzie oraz Lodowe Golemy, Smok będzie trudnym przeciwnikiem, zresztą nie można się dziwić to on przewodzi Smokom w Khorinis. Radzę przed pójściem do niego zaopatrzyć się w dobre zwoje bądź runy magii Ognia. Po pokonaniu Smoka, możemy rozejrzeć się po pozostałościach Nowego obozu, można znaleźć kilka naprawdę interesujących rzeczy.
Feodaron
Feodaron mówi nam ,że jest bratem Smoka Feomathara i chcę go pomścić, z wyglądu niczym nie różni się od swojego brata, otaczają go nie odłączni dla Smoków Jaszczuroludzie oraz Orkowie. W tym etapie gry, smok nie powinien stanowić żadnej przeszkody. W pomieszczeniu jego pobytu znajdziemy kilka zamkniętych kufrów, choćby z tego powodu warto mieć ze sobą parę naście wytrychów. Jest jednym z dwóch smoków na Dworze Irdorath.
Smok Ożywieniec
Jest to już ostatni Smok w Gothic II, w rozmowie z nim dowiadujemy się, że to on wysłał na nas poszukiwaczy. Jest wybrańcem Beliara, a przybył do naszego świata za sprawą Śniącego, jego głównym zadaniem jest pogrążenie świata w Chaosie, nie posiada imienia ,lecz nie przeszkadza mu to być władcą smoków. Nie jest takim trudnym przeciwnikiem jakby się wydawało, wystarczy się zaopatrzyć w kilka zwojów bądź runę (jak kto woli) Śmierci Ożywieńcom i zastosować na Smoku, ważne jest też by nie pozwolić mu wzbijać się za często w powietrze. W walce będą przeszkadzać nam Orkowie wychodzący z jaskiń naokoło Smoka. Po zabiciu go, Xardas wchłonie jego duszę, a my zakończymy Główny wątek. Teraz można wsiąść na Statek i odpłynąć w świat GIII. |
|