Forum ogólnodyskusyjne
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Szukaj
Forum Forum ogólnodyskusyjne Strona Główna
->
Gothic
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Sprawy wewnętrzne
----------------
regulamin tego forum
Centrum dowodzenia
Hyde Park
Magic the gathering
----------------
nowe edycje
składanie tali
relacje z turnieji
Gothic
----------------
Gothic
Gothic II
Gothic II noc kruka
Gothic III
Świat Gothic'a
Konkursy
Prokom Trefl
----------------
Euroleague
Dominet basket liga
Kibice, gadżety, vlepki
Kwarta
----------------
Piszcie swoje składy!
Lechia i kumple
----------------
Lechia
kumple
Gry komputerowe
----------------
Kody
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Michał
Wysłany: Sob 12:09, 26 Lis 2005
Temat postu: Recenzja Gothic`a
Kiedy po raz pierwszy sięgnęłam po grę GOTHIC, nie przyszło mi do głowy, że wpłynie ona w tak dużym stopniu na moje dotychczasowe zainteresowania. Była to pierwsza gra z gatunku cRPG, w którą zagrałam i której świat pochłonął mnie niemal całkowicie.
GOTHIC to dzieło niemieckiego producenta gier komputerowych Pirania Bythes. Moim skromnym zdaniem twórcom gry należą się słowa uznania za to, iż nie ograniczyli się do stworzenia liniowej fabuły, ale rozbudowali sieć zadań do tego stopnia, że jedynie uważny i dokładny gracz jest w stanie zaliczyć wszystkie questy przy pierwszym podejściu.
Zastanawiacie się zapewne w jakim świecie przyjdzie wam zmierzyć się z nowymi przeciwnikami. Producenci wykazali się dużą wyobraźnią tworząc nowy fantastyczny świat Królestwo Myrtany. Nam dane jest jednak grać jedynie w jego skrawku, bowiem nasza przygoda rozgrywa się w miejscu znanym jako Górnicza Dolina na wyspie Khorinis. Miejsce to znajduje się za magiczną barierą, stworzoną prze 12 magów, by chronić kopalnie magicznej rudy przed dostaniem się w ręce orków. W wyniku pewnych komplikacji bariera całkowicie odcina dolinę i magów od reszty wyspy. Z racji tego, że staje się miejscem do którego łatwo wejść ale trudniej wyjść zamieniona zostaje Kolonia Karną.
Nasza przygoda rozpoczyna się w momencie, gdy jeden ze skazańców ma zostać wysłany do Kolonii Karnej. W ostatniej chwili pewien mag zleca mu zadanie by przekazał ważny list pozostałym magom uwięzionym po drugiej stronie bariery. Z chwilą otrzymania naszego pierwszego zadania zostajemy dosłownie wrzuceni do gry, a powitanie które nas czeka nie należy do przyjemnych: na naszej twarzy ląduje pięść jednego ze skazańców. Brakuje jeszcze tylko transparentu z napisem "Welcome to Hell"
Fabuła gry przedstawia się niezwykle interesująco. Producenci postarali się by nie opierała się wyłącznie na rozmowach z poszczególnymi postaciami i zaliczeniami questów. Gracz musi wykazać się dużym sprytem by odpowiednio rozwinąć umiejętności bohatera, który będzie musiał uporać się z wieloma przeszkodami. Na jego drodze staną nie tylko ludzie ale również różnego rodzaju potwory od ścierwojadów, wilków i orkowych psów poprzez zębacze, ogary, pełzacze, cieniostwory i trolle na orkach i ożywieńcach skończywszy. Wyposażenie bohatera stoi na wysokim poziomie. Ma on do dyspozycji różnego rodzaju broń jedno i dwuręczną, długodystansową (łuki i kusze) oraz runy magiczne. Dużą pomoc stanowią artefakty takie jak magiczne pierścienie czy amulety, które dodają dodatkowe punkty życia, siły, zręczności oraz bronią przed magią, ogniem i strzałami.
Muszę zaznaczyć, że początki gry to prawdziwa droga przez mękę ponieważ nasz bohater jest słaby i niedoświadczony i byle ścierwojad czy wilk stanowi dla niego nie lada wyzwanie. Dodatkowym niebezpieczeństwem dla niego jest to, że niemal każdy, kogo spotyka na swojej drodze chce go albo wykorzystać dla swoich własnych celów, albo po prostu zabić. A zatem ostrożność w prowadzeniu rozmów jest jak najbardziej wskazana, a gdy sprawy potoczą się nie po naszej myśli zawsze zostaje nam wczytywanie saveów.
Dużą role w grze odgrywają obozy, do których możemy się przyłączyć. Mamy trzy do wyboru: Stary Obóz, Nowy Obóz i Obóz Sekty. Każde z tych miejsc znacznie różni się od siebie nie tylko rządzącymi prawami jakie w nich obowiązują, ale również położeniem i hierarchią wewnątrz obozu. Od gracza oczywiście zależy do którego z trzech obozów przyłączy się oraz w jaki sposób będzie rozwijać swojego bohatera. Niezależnie od tego jaką postacią gra (Magiem, Najemnikiem, Strażnikiem Świątynnym), po wykonaniu pobocznych misji czeka go najważniejsze zadanie: unicestwienie Śniącego oraz zniszczenie bariery.
Zatem nie pozostaje wam nic innego jak zmierzyć się z niebezpieczeństwami jakie czekają na was w Koloni Karnej. Jeśli wyjdziecie z nich cało, będziecie mogli powiedzieć: "Zagrałem w jedną z najlepszych gier RPG jaka kiedykolwiek powstała" Dodam, iż GOTHIC to tylko przedsmak przygody, jaka was czeka.
WIĘCEJ INFORMACJI NA TEMAT GOTHICA JUŻ NIEDŁUGO.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Elveron phpBB theme/template by
Ulf Frisk
and
Michael Schaeffer
Copyright Š Ulf Frisk, Michael Schaeffer 2004
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin